Garantie & Retourneren

Zonwering 1 geeft op alle producten 3 tot 5 jaar garantie. Je vindt onderaan deze pagina een overzicht van de garantietermijnen. Deze garantiebepalingen gelden naast de wettelijke garantie. Deze vind je terug in onze algemene voorwaarden.

Klacht of defect binnen garantie 

Heb je een klacht of defect binnen de garantieperiode dan kun je een e-mail sturen naar info@zonwering1.nl of telefonisch contact met ons opnemen (058–2800434).

Bij een gebleken defect krijg je een nieuw onderdeel toegestuurd. Bij een defect of schade aan het product waarbij het niet mogelijk is een vervangend onderdeel te sturen, wordt het beschadigde product bij je opgehaald en gerepareerd.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij je zo snel mogelijk van een passende oplossing.

Graag wijzen wij je erop dat de garantie geldt in het geval van gebrekkige kwaliteit van geleverde producten, ondeugdelijkheid van de verwerkte materialen en incompleetheid. Tevens dient het gebrek aantoonbaar aan Zonwering 1 te wijten zijn. Uitgesloten van de garantie zijn meetfouten, normale (materiaal afhankelijke) slijtage, krimpen, verkleuringen, stormschade en oneigenlijk gebruik.

Garantie termijnen

Horren                                       3 jaar
Binnenzonwering                3 jaar
Knikarmschermen              5 jaar
Markiezen                                      5 jaar
Rolluiken                                  5 jaar

Screens                                      5 jaar
Uitvalschermen                    5 jaar

Retourneren

Je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van reden het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Je hebt vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor eigen rekening.

Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren met hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere betaalmethode. Voor het aanmelden van een retouraanvraag kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of telefonisch via 058–2800434.  

Op maat gemaakte producten

Op maat gemaakte producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht en kunnen helaas niet worden geannuleerd of geretourneerd, omdat deze speciaal voor jou worden gemaakt.

Defect of incompleet geleverd

Helaas komt het wel eens voor dat tijdens het transport een beschadiging optreedt aan een pakket en/of de inhoud. Meldt je schade per e-mail of telefonisch zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 dagen na levering, via het contactformulier .

Wanneer er transportschade is ontstaan aan een onderdeel, kunnen wij een vervangend onderdeel toesturen. Indien het niet mogelijk is om het onderdeel zelf te vervangen, wordt het beschadigde product bij je opgehaald en ter reparatie aangeboden bij de fabriek. Je dient in dat geval het product in originele verpakking aan de transporteur aan te bieden.